Kursus: Aktivitetsudvikling

– i Professionelle LæringsFællesskaber

Når vi ikke bare skal udvikle nye undervisningsforløb, men både skal gøre det sammen i teams og skabe nysgerrighed hos eleverne, så må vi vende det hele lidt på hovedet.

Tag fat i dit team og lad os udvikle sammen!

Synes du også at det er svært at finde på nyt til undervisningen? I denne workshop arbejder vi med værktøjer, der sætter os i stand til at udvikle konkrete aktiviteter til undervisningen. Vi låner tanker fra en undersøgelsesbaseret didaktik, og krydrer det med perspektiver på samskabende teamarbejde. Du vil arbejde hands-on med andre og får samtidig indblik i, hvordan tværfaglighed kan bruges på meningsfuld vis.

På to timer får I:

• Værktøjer til aktivitetsudvikling indenfor en faggruppe
  • Værktøjer til at udvikle undervisning og aktiviteter i fællesskab ud fra LFP-modellen
  • Tværfaglige perspektiver på jeres emner
  • Konkrete aktiviteter, du kan bruge direkte i dine forløb

Praktisk: Jeg kommer til jer, ved mindst fire deltagere – kurset tager optimalt set 3 timer

Booking: kontakt@skolenpaahovedet.dk / Tlf. 26148961

● PlayDesign ● Tværfaglighed ● Bevægelse ●
● Innovation ● Professionelle LæringsFællesskaber ●
● Udeundervisning ● Nysgerrighed ● Konstruktion ●

På mange specialskoler landet over, forventes lærerne at varetage en specialpædagogisk indsats og samtidig undervise i fag de ikke er uddannede til.
I Hobro ligger Hostruphøj, en institution med specialskole.

I halvanden time arbejdede vi målrettet med zonerne for aktivitetsudvikling. Fokus var nysgerrighed på naturfag og dets muligheder for at arbejde tværfagligt.
Temaet var lys.

Alle priser på siden er eks. moms og kørsel